Vuoden 2017 tapahtumia

Q4

Caverion myi Krantz-liiketoimintansa Saksassa

Caverion sai päätökseen Krantz-tuotemerkin alaisen tuoteliiketoimintansa myynnin Saksassa STEAG Energy Services GmbH:lle. Kauppa astui voimaan 31.12.2017.

Code of Conduct -verkkovalmennuksen suoritusprosentti 93 %

Eettisten liiketoimintaperiaatteiden (Code of Conduct) verkkovalmennus julkaistiin marraskuussa ja meillä oli kunnianhimoinen tavoite saada kaikki caverionilaiset suorittamaan valmennus vuoden 2017 loppuun mennessä. Joulukuun viimeiseen päivään mennessä valmennuksen oli suorittanut 93 % caverionilaisista.

Uusi ohjelmajakso osakepohjaisen pitkän aikavälin kannustinohjelmassa

Caverionin hallitus hyväksyi uuden ohjelmajakson vuosille 2018–2020 osakepohjaisen pitkän aikavälin kannustinohjelmassa konsernin johdolle.

Caverion päivitti tulosohjeistustaan vuodelle 2017

Caverion arvioi, että konsernin liikevaihto säilyy edellisvuoden tasolla vuonna 2017 (2016: 2 364 milj. euroa). Caverion arvioi, että konsernin käyttökate ilman uudelleenjärjestelykuluja kasvaa selvästi tai merkittävästi edellisvuoteen verrattuna vuonna 2017 (2016: 15,6 milj. euroa).

Asiakastyytyväisyystutkimus valmistui

Konserninlaajuinen asiakastyytyväisyystutkimuksemme koosti arvokasta tietoa toimintamme kehittämiseen ja asiakaspysyvyyden ymmärtämiseen.

Uusi strategia “Kunnossa kasvuun” ja uudet taloudelliset tavoitteet vuoteen 2020 asti

Caverion julkaisi uuden Kunnossa kasvuun -strategian ja asetti uudet taloudelliset tavoitteet vuoteen 2020 asti. Uusi, vuoteen 2020 ulottuva strategia pohjautuu toimialan digitalisoitumiseen.

Pääomamarkkinapäivä järjestettiin Helsingissä

Pääomamarkkinapäivä (Capital Markets Day) järjestettiin 7.11.2017 Helsingissä. Tapahtumaan osallistui yli 50 sijoittajaa, analyytikkoa ja median edustajaa. Tapahtumassa annettiin lisätietoja Caverionin uudesta strategiasta, sen painopisteistä (Must-Win) ja konsernin taloudellisten tavoitteiden saavuttamissuunnitelmasta.

Caverion toi markkinoille IoTFlex-kunnossapitopalvelun

Uusi digitaalinen kunnossapitopalvelu IoTFlex mittaa älykkäiden antureiden avulla koneen todellista kuntoa ja ennustaa mahdollisten vikojen esiintymistä reaaliaikaisen analytiikan keinoin. IoTFlex myynti teollisuusasiakkaille alkoi ensin Suomessa.

Caverionista Suomen suurin kiinteistöjen etähallinnassa

Caverion ja Enegia sopivat kumppanuudesta energiatehokkuuspalveluiden tuottamisessa sekä solmivat kiinteistöjen etähallintaa koskevan liiketoimintakaupan. Kaupassa Enegian etähallintaliiketoiminta sekä sen parissa toimiva henkilöstö siirtyivät Caverion Suomi Oy:lle 1.11.2017 alkaen.

Q3

Caverionin toimintaohjeet helposti työntekijöiden saataville

Caverion kokosi konsernin kaikki yhteiset ohjeet ja politiikat Caverionin toimintaohjeisiin, jotka ovat helposti työntekijöiden saatavilla. Caverionin toimintaohjeissa määritellään ohjeet eettiseen liiketoimintaan, hallinnointiin ja toimintatapoihimme.

Caverion nimitti Caverion Tanskan toimitusjohtajan

Michael Højgaard nimitettiin Caverion Tanskan toimitusjohtajaksi 1.9.2017 alkaen.

ServiFlex+ -konsepti kiinteistöjen tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon

Caverion digitalisoi kiinteistöjen kunnossapidon, tavoitteenaan kiinteistöjen kehittäminen, energiatehokkuuden parantaminen ja kustannusten optimointi uudistetun ServiFlex+ -konseptin avulla. Uuden palvelukonseptin myynti alkoi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Kaksi yritysostoa Itävallassa

Caverion hankki liiketoiminnan osia Itävallassa sijaitsevasta Ausserwöger Elektrotechnik -nimisestä sähköasennusyhtiöstä. Caverion osti myös Weiss Anlagen Technik -nimisen, itävaltalaisen cleanroom teknologiaan erikoistuneen yrityksen.

Caverionille merkittävä palveluiden jatkosopimus Saksassa

Caverion uusi sopimuksen palveluiden johtamisesta Hochhaus Uptown München -pilvenpiirtäjään ja toimistokompleksiin Münchenissä, Saksassa.

Q2

Muutos Caverionin johtoryhmässä

Sakari Toikkanen nimitettiin 21.6.2017 alkaen Caverionin Teollisuuden ratkaisut -divisioonan johtoon. Hän toimii tehtävässä siihen saakka kunnes vakituinen divisioonajohtaja aloittaa. Tämän tehtävän lisäksi Toikkanen vastasi Caverionin Strategia & IT & Viestintä -konsernitoiminnosta ja on konsernin johtoryhmän jäsen.

Caverion Oyj laski liikkeeseen hybridilainan

Caverion Oyj laski liikkeeseen 100 miljoonan euron hybridilainan.

Golden Helmet 2017 palkinnot

Caverion palkitsee vuosittain Golden Helmet -tunnustuksella henkilöstöä, joka on tehnyt ansiokasta työtä yhtiössä. Voittajat valittiin neljässä kategoriassa, ehdotuksia henkilöstöltä kertyi yhteensä 227.

Muutos Caverionin johtoryhmässä

Minna Schrey-Hyppänen nimitettiin 26.6.2017 Caverionin henkilöstöjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.

Q1

Yhtiökokous

Caverionin varsinainen yhtiökokous pidettiin 17.3.2016 Helsingissä. Kokouksessa oli läsnä tai edustettuina 393 osakkeenomistajaa. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Michael Rosenlew, varapuheenjohtajaksi Markus Ehrnrooth sekä hallituksen jäseniksi Jussi Aho, Joachim Hallengren, Thomas Hinnerskov, Antti Herlin, Anna Hyvönen ja Eva Lindqvist toimikaudelle, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

Muutos Caverionin johtoryhmässä

Erkki Huusko nimitettiin 19.1.2017 Caverionin Teollisuuden ratkaisut -divisioonan johtoon ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.

Tulosohjeistus vuodelle 2017

Caverion arvioi, että konsernin liikevaihto säilyy edellisvuoden tasolla vuonna 2017 (2016: 2 364 milj. euroa). Caverion arvioi, että konsernin käyttökate ilman uudelleenjärjestelykuluja yli kaksinkertaistuu vuonna 2017 (2016: 15,6 milj. euroa).

Muutoksia Caverion-konsernin johtoryhmään ja organisaatiorakenteeseen

Thomas Hietto nimitettiin 1.7.2017 Palvelut-liiketoimintayksikön johtajaksi. Jarno Hacklin nimitettiin 9.1.2017 Projektit-liiketoimintayksikön johtajaksi. Ville Tamminen nimitettiin 9.1.2017 Caverion Suomen divisioonan johtajaksi. Anne Viitala nimitettiin 9.1.2017 uuden Lakiasiat & Hallinnointi -konsernitoiminnon johtajaksi. Edellä mainitut nimitettiin myös konsernin johtoryhmän jäseneksi.

Ari Lehtoranta aloitti toimitusjohtajana

Ari Lehtoranta aloitti Caverion Oyj:n toimitusjohtajana 1.1.2017.

Q4

Caverion myi Krantz-liiketoimintansa Saksassa

Code of Conduct -verkkovalmennuksen suoritusprosentti 93 %

Uusi ohjelmajakso osakepohjaisen pitkän aikavälin kannustinohjelmassa

Caverion päivitti tulosohjeistustaan vuodelle 2017

Asiakastyytyväisyystutkimus valmistui

Pääomamarkkinapäivä järjestettiin Helsingissä

Caverion toi markkinoille IoTFlex-kunnossapitopalvelun

Caverionista Suomen suurin kiinteistöjen etähallinnassa

Q3

Caverionin toimintaohjeet helposti työntekijöiden saataville

Caverion nimitti Caverion Tanskan toimitusjohtajan

ServiFlex+ -konsepti kiinteistöjen tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon

Kaksi yritysostoa Itävallassa

Caverionille merkittävä palveluiden jatkosopimus Saksassa

Q2

Caverion Oyj laski liikkeeseen hybridilainan

Caverion Oyj laski liikkeeseen 100 miljoonan euron hybridilainan.

Golden Helmet 2017 palkinnot

Q1

Yhtiökokous

Tulosohjeistus vuodelle 2017

Muutoksia Caverion-konsernin johtoryhmään ja organisaatiorakenteeseen

Ari Lehtoranta aloitti toimitusjohtajana

Ari Lehtoranta aloitti Caverion Oyj:n toimitusjohtajana 1.1.2017.